NOTĂ DE INFORMARE PRIVIND CONDIȚIILE DE PRELUCRARE ȘI PROTECȚIE A DATELOR CU CARACTER PERSONAL ÎN CADRUL O.C.N. „BT LEASING MD„ S.R.L.
DESPRE O.C.N. „BT LEASING MD„ S.R.L.
O.C.N. ”BT LEASING MD” S.R.L. (în continuare Compania)este o persoană juridică, înregistrată în Registrul de stat al persoanelor juridice cu numărul unic de identificare de stat (IDNO): 1008600045022, cu sediul MD-2001, Republica Moldova, mun. Chișinău, str. A. Pușkin nr. 60/2, care desfășoară activități de finanțare în sistem leasing în conformitate cu Legea nr. 1 din 16.03.2018 cu privire la organizațiile de creditare nebancară.
TEMEIURI LEGALE PENTRU PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
La prelucrarea datelor cu caracter personal, Compania acționează în conformitate cu cadrul legal în vigoare.
a) Legea nr. 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal - Link aici
b) Legea nr. 308/2017 cu privire la prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului - Link aici
c) Alte acte legislative aplicabile.
Datele cu caracter personal sunt prelucrate de către Companie în baza următoarelor temeiuri juridice:
Prelucrarea datelor cu caracter personal poate fi efectuată pe baza consimțământului exprimat de persoana vizată. Acesta trebuie să fie un consimțământ liber, informat și neechivoc, acordat printr-o declarație sau printr-o acțiune afirmativă care atestă că persoana vizată își dă acordul pentru prelucrarea datelor sale cu caracter personal într-un scop specific. Persoana vizată are dreptul să își retragă consimțământul în orice moment, iar această retragere nu afectează legalitatea prelucrării efectuate până la acel moment.
SCOPURILE PRELUCRĂRII DATELOR CU CARACTER PERSONAL
Scopul prelucrării datelor cu caracter personal în cadrul prestării serviciilor de leasing de către Companie este de a permite furnizarea serviciilor de leasing și administrarea acestora. Aceste date sunt necesare pentru a stabili și menține relația contractuală între Companie și client, pentru a verifica eligibilitatea clientului și pentru a evalua riscurile asociate cu acordarea de leasing. De asemenea, datele cu caracter personal pot fi utilizate pentru a îndeplini obligațiile legale ale Companiei. În plus, datele pot fi utilizate în activitățile de marketing și prospectare comercială, cu respectarea prevederilor legale privind protecția datelor cu caracter personal. În toate cazurile, Compania va respecta principiile de confidențialitate, securitate și protecție a drepturilor persoanelor vizate, prevăzute de Legea 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal.
DATELE CU CARACTER PERSONAL PRELUCRATE
Datele cu caracter personal care sunt prelucrate de către companie sunt:
În linii generale, nu sunteți obligat/ă să ne oferiți informațiile cu caracter personal menționate în această Notă de Informare. Cu toate acestea, dacă refuzați să ne furnizați aceste date, nu vom putea să Vă oferim serviciile solicitate sau să Vă oferim toate facilitățile pe care Compania le pune la dispoziție.
SURSELE DE COLECTARE A DATELOR CU CARACTER PERSONAL
Sursele din care se pot colecta datele cu caracter personal ale clienților în cadrul Companiei pot fi diverse. Acestea includ, dar nu se limitează la:
CATEGORIILE DE DESTINATARI A DATELOR CU CARACTER PERSONAL
Compania poate să dezvăluie sau să transfere datele personale ale clienților în anumite situații prevăzute de legislația națională, respectând principiile de confidențialitate și securitate. Aceste acțiuni vor fi realizate în conformitate cu temeiurile juridice corespunzătoare și doar în condiții care asigură protejarea datelor personale ale clienților.
Pentru a furniza serviciile pe care le oferim, Compania va prelucra datele personale ale clienților și va lucra cu parteneri externi care oferă suport în desfășurarea activității. De asemenea, este posibil ca datele personale ale clienților să fie transmise și altor persoane fizice sau juridice care furnizează servicii Companiei, cu condiția ca aceste date să fie prelucrate în conformitate cu scopurile descrise în Nota de Informare.
Compania poate dezvălui datele cu caracter personal către următorii destinatari:
Conform legislației în vigoare, Compania poate primi solicitări din partea diferitelor organe și instituții de a furniza date sau informații cu caracter personal. Aceste solicitări pot veni de la autorități precum poliția, instituțiile de control financiar, fiscal, organizațiile de combatere a spălării banilor și finanțării terorismului, instanțele de judecată, CNAS, CNAM și alte instituții de supraveghere și control. În astfel de situații, Compania este obligată să ofere aceste date sau informații solicitate, fără a cere acordul prealabil al persoanei vizate, chiar și atunci când aceasta se opune sau nu își exprimă opinia în acest sens.
Compania va stabili acorduri de confidențialitate cu terții, garantând astfel un nivel adecvat de securitate pentru datele cu caracter personal. În procesul de selecție a furnizorilor de servicii și a partenerilor săi, Compania va fi atentă și riguroasă, asigurându-se că aceștia implementează măsuri tehnice și organizaționale corespunzătoare pentru protejarea datelor cu caracter personal și pentru a le prelucra în conformitate cu legea în vigoare.
În cazul în care Compania utilizează persoane autorizate pentru a prelucra datele cu caracter personal, va lua toate măsurile necesare pentru a respecta cerințele legale, inclusiv dispozițiile articolului 30 din Legea nr. 133/2011. Aceste măsuri includ încheierea unui contract care stabilește regulile și responsabilitățile specifice în relația dintre operator și persoana autorizată.
PERIOADA DE STOCARE A DATELOR
În conformitate cu cerințele legale, Compania este obligată să stocheze datele personale utilizate în procesul de cunoaștere a clientelei pentru prevenirea spălării banilor și finanțării terorismului, împreună cu toate înregistrările asociate, precum monitorizările și verificările efectuate, documentele justificative și evidențele tranzacțiilor, inclusiv rezultatele analizelor privind profilul de risc al clientului. Aceste date vor fi păstrate timp de 5 ani în format hârtie și până la 5 ani în format electronic.
Ne asigurăm că datele dumneavoastră cu caracter personal sunt precise și actualizate. În același timp, ne angajăm să le păstrăm doar pentru perioada necesară pentru îndeplinirea scopurilor specificate în prezentul document de informare sau în conformitate cu termenii stabiliți de legislația în vigoare.
DREPTURILE SUBIECȚILOR DATELOR CU CARACTER PERSONAL
În conformitate cu prevederile Legii nr. 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal, vă comunicăm că aveți drepturile următoare:
Vă rugăm să aveți în vedere că aceste drepturi pot fi exercitate în conformitate cu procedurile și condițiile prevăzute de lege. Ne angajăm să respectăm aceste drepturi și să asigurăm confidențialitatea și securitatea datelor dumneavoastră cu caracter personal.
Dorim să vă informăm cu privire la utilizarea modulelor cookie pe site-ul nostru. Prin utilizarea modulelor cookie, putem oferi funcționalități specifice și obține informații despre vizitele pe site-ul nostru și utilizarea aplicațiilor noastre. În mod implicit, majoritatea browserelor acceptă modulele cookie, însă aveți opțiunea de a le accepta sau de a le respinge. Dacă doriți să ștergeți modulele cookie deja stocate pe computerul dumneavoastră sau să vă opuneți colectării și divulgării informațiilor prin cookie-uri, vă recomandăm să consultați ghidurile furnizate de producătorii browserelor la adresele de mai jos.
Vă oferim următoarele link-uri către ghidurile producătorilor browser-ului pentru gestionarea modulelor cookie:
Accesând aceste ghiduri, veți găsi informații detaliate despre cum puteți șterge modulele cookie deja stocate pe computerul dumneavoastră sau cum puteți seta preferințele de gestionare a modulelor cookie în fiecare browser în parte.
RESPONSABIL CU PROTECȚIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
În vederea asigurării unui nivel corespunzător de protecție a datelor cu caracter personal și pentru a monitoriza în mod independent respectarea conformității în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal care vă implică, în conformitate cu cerințele legale naționale și ale Uniunii Europene (conform articolului 25 din Legea nr. 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal și articolul 37 din Regulamentul general privind protecția datelor adoptat de Parlamentul European și Consiliul în aprilie 2016), am desemnat un Responsabil cu Protecția Datelor cu Caracter Personal (DPO) în persoana dlui Aureliu Rotaru.
Rolul DPO constă în asigurarea implementării și respectării politicii de protecție a datelor cu caracter personal în cadrul băncii, supravegherea proceselor de prelucrare a datelor și răspunsul la întrebările și solicitările dumneavoastră referitoare la protecția datelor cu caracter personal.
Pentru a contacta persoana responsabilă cu protecția datelor, vă rugăm să utilizați adresa de e-mail următoare: dpo@btleasing.md.
Vă asigurăm că orice întrebări, preocupări sau solicitări privind protecția datelor cu caracter personal vor fi tratate cu atenție și confidențialitate de către responsabilul desemnat.